לבנת שלזינגר
|
תלמידים יקרים,אני מזמינה אתכם להעלות ידיעות שלכם מתוך הנלמד, עצות למיקוד החומר, שאלות לנושאים לא ברורים ותשובות לחבריכם שהעלו שאלות. אני מזמינה אתכם לפתוח את הספר, ללמוד את החומר - ולשתף בשאלות שעולות לכם או טיפים ללמידה יעילה. אין צורך לומר כי אני מתייחס ברצינות ללמידה בדרך הזו. מי מתחיל? |
אבירם בן-סימון
|
לבנת לא הבנתי את עמוד 35 שנתת היום בשיעור לעשות |
לבנת שלזינגר
|
שלום אבירם, אני מניחה שאתה מתכוון לשאלות. אז ככה: מופיע לך קטע מתוך החוק שהתקבל ב1845 שנותן לקונסיסטוריה את האחריות לפעול ולדאוג ליהודי אלגי'ר מצויין לך שם את התפקידים שהטילו עילהם כמו: לקיים סדר בתוך בית הכנסת. בשאלה הראשונה אתה נדרש לכתוב לאיזה תחום חיים שייך כל אחד. תחום חיים זה למשל: פוליטי, חברתי, תרבותי, דתי וכו... לגבי השאלה השניה- אתה צריך להסביר מה המשמעות של הקמת הקוסיסטוריה ליהודים של אלגיר? במילים אחרות... שאלה שלישית- דיברנו בכתה על היחס של היהודים לקונסיסטוריה. אתה צריך לכתוב האם לדעתך פעילותם חיזקה את יהודי אלגי'ר? אשמח שתשיב בפורום לשאלות אחרי שהבנת לרווחת כולם. במידה ויש שאלות נוספות, אתה מוזמן להגיב. |
לבנת שלזינגר
|
תלמידים יקרים, אתם מוזמנים להגיב על השאלה הבאה: מהם המניעים לאימפריאליזם? שימו לב - למדנו מספר גורמים, עליכם למנות גורם אחד כל אחד מכם ולהסביר אותו. כך יהיה לנו רצף של גורמים מתשובותיכם. |
חן חנה מירילשוילי
|
חברתי-באירופה הייתה התפוצצות אוכלוסין והיא הובילה למתחים חברתיים ולתחרות רבה על מקומות עבודה. כלכלי-כוח עבודה זול, המהפכה התעשייתית ,התעשיינים חיפשו מקום להשקיע ניצול משאבים-המדינות הנכבשות לא ידעו לנצל את משאבי הטבע שהיו ברשותם והמדינות הכובשות ניצלו זאת דתי- ההתפתחות התעשייתית של אירופה הייתה מלאה גם בהתפתחות כלכלית ומדינית והכנסייה נחלשה. שליטה באזורים אלה אפשרו פעולות מיסיון והגדלת מאמיני הנצרות. פוליטי- מנהיגי מדינות אירופה ביקשו לבטא את כוחם הפוליטי על-ידי השתלטות על שטחים. אידיאולוגי-שליחות האדם הלבן לעזור לעמים נכשלים. |
לבנת שלזינגר
|
חן, תשובתך מלאה וטובה. יכולה להיות לעזר לתלמידים אחרים.תודה ששיתפת אותנו. אעלה שאלה נוספת: מהי 'מלחמת הבורים'? מיהם הבורים? מול מי נלחמו? מתי התרחשה? בעקבות מה התרחשה? מה היו תוצאותיה? שימו לב שאלה זו מופיעה לכם גם בדף החזרה! |