יום חמישי 02 מאי 2024   כניסה למערכת
יום הורים -

12.03-  יתקיים יום הורים בין השעות 16:00-20:00

 
סיור בנוף איילון -

14.03.13- תלמידי כיתות ז1, ז5, ז6 יצאו לסיור בנוף איילון

 
סיור בנוף איילון -

 13.03- תלמידי כיתות ז2, ז3, ז4, ז7 יצאו לסיור בנוף איילון

 
עדכוני חירום ממטה משרד החינוך
 
שיגרה
 
 חדשות משרד החינוך
 הודעות משוב
 קישורים
 כיתה ח' 4
העבר כאן, ולאחר מכן לחץ על סרגל הכלים כדי לערוך תוכן.
 פורום כיתה ח' 4

    ראשון קודם הבא אחרון
2012-10-23 09:48
אנה קיסר

כתבו בקצרה, על בנימין זאב הרצל. אנה
2012-10-23 13:11
דניאל קוטיקוב

נולד ב-2 במאי 1860 בבודפשט שבהונגריה להוריוז'אנט ויעקב. הוא גדל בבית אמיד, קבל חינוך יהודי בסיסי וחונך ברוח תנועת ההשכלה, שאפיינה את יהודי מרכז אירופה באותה תקופה. לאחר מותה הפתאומישל אחותו פאולינה ב-1878, עבר הרצל עם הוריו לוינה שבאוסטריה, שם קבל בשנת 1884תואר ד"ר למשפטים. הוא עבד במשך תקופה קצרה במקצוע זה בוינה ובזלצבורג, אך לאחרשנה, הוא החליט להתמסר לאהבתו הגדולה- הכתיבה.בשנת 1891 היההרצל לכתב בפריז של העיתון הווינאי החשוב "נויה פרייה פרסה". במהלך עבודתו, הואנחשף לאווירה האנטישמית ההולכת ומתגברת בצרפת; יותר ויותר העיקה עליו השאלההיהודית, והוא חפש דרכים שונות להתמודד עמה. בשלב מסויים, הוא שקל לפעול למען המרתדת המונית של בני הדור הצעיר היהודים ובכך לפתור אחת ולתמיד את הבעיה היהודית, אךעד מהרה הוא התייאש מרעיון זה. בשנת 1894 הרצל נכח במשפטו שלאלפרד דרייפוס, קצין יהודי מתבולל בצבא הצרפתי, שהואשם בבגידה על לא עוול בכפו, והזדעזע מההמון הפריסאי שקרא "מוות ליהודים!". אווירה אנטישמית זו, הוליכה את הרצללאפיקי מחשבה חדשים. הרצל החל להבין שהשאלה היהודית מחייבת פתרוןלאומי ופוליטי. הוא סבר שרק על ידי הקמת מדינה לעם היהודי, תיפתר מצוקת היהודיםותיעלם האנטישמיות. את חזונו הציוני החדש הוא הציג במלואו בחיבורו "מדינת היהודים" שהתפרסם בפברואר 1896. הופעת החוברת עוררה ויכוח סוער. האליטה המשכילה דחתה אתתכניתו של הרצל, הן בשל טעמים אידיאולוגיים והן בשל טעמים מעשיים. לעומתה, ההמוניםהיהודים אימצו לחיקם את רעיונותיו וראו בו את דמות משה רבנוהמודרני.הרעיון הציוני כבש את הרצל. הוא ניהל מגעים דיפלומטייםלהפצת תכניותיו ולהשגת צ'רטר (זיכיון מאת הסולטן העות'מני ליישב יהודיםבארץ-ישראל). בניגוד לאישים אחרים בתנועה הציונית, הרצל ייחס חשיבות רבה להשגת הכרהבינלאומית ומשפטית בזכויות העם היהודי על ארץ-ישראל, קודם לתחילת ההתיישבות המעשית. ראייה זו היוותה את הבסיס לזרם הציונות המדינית שהרצל עמד בראשו. בשנת 1897 כינס הרצל את הקונגרס הציוני הראשון בבאזל שבשוויץ, שם הוקמה ההסתדרות הציונית העולמית והרצל נבחר לנשיאה. בשנה זו הוא גם ייסד אתעיתונו הציוני "די וולט" בוינה.בקונגרס הציוני השישי ב-1903, הביא הרצל לסדר היום את "תוכנית אוגנדה" - הצעה ליישב יהודים באוגנדה. בשל התנגדותקשה לרעיונו, הועמדה התנועה הציונית בסכנת פילוג, וכדי למנוע את הפיצול הרצל מיהרלהכריז כי הוא העלה את ההצעה כפיתרון זמני בלבד.פרשת אוגנדה, שברה במידה רבה את רוחו של הרצל. הוא המשיך אומנם בעשייתו הציונית: נפגש עם מנהיגיםבעולם ופעל למען קידום התנועה הציונית, אך מצב בריאותוהתדרדר.הרצל לא זכה לראות איך חזונו מתגשם; הוא נפטר ב-3 ביולי 1904 (כ' בתמוז תרס"ד) והובא לקבורה בוינה בלוויה רבת משתתפים. לאור בקשתו בצוואתו, לאחר הקמת מדינת ישראל, באוגוסט 1949הועברו עצמותיו של הרצל לירושלים, ונקברו בהר הרצל הנקרא על שמו.
2012-10-23 14:00
ליאון לבנזוב

בנימין זאב הרצל, יליד בודפשט, חי בין השנים 2 במאי 1860– 3 ביולי 1904. הרצל היה עיתונאי, משפטן, סופר, מחזאי ומדינאי יהודי. הרצל פיתח את רעיון הציונות המדינית. להרצל הוענק התואר "חוזה המדינה".
2012-10-23 14:01
חיים עשור

בנימין זאב (טיאודור) הרצל (1860 - 1904), דוקטור למשפטים, מחזאי, סופר ועיתונאי, ומעל לכול - חוזה מדינת היהודים. הרצל הקים וקיים "בכוחות עצמו כמעט" את התנועה הציונית, שהביאה - כעבור יובל שנים - להקמת מדינת ישראל. הוא היה הראשון שהעלה את ההיבט הלאומי של בעיית היהודים והציע את הפעילות המדינית כאמצעי בלעדי למימוש הציונות. בחייו האישיים לא רווה נחת: נישואיו היו רצופי משברים, והוא סבל מבריאות רופפת. אבל בפעילותו הציבורית והציונית נחל הצלחה כבירה, ותוך זמן קצר היה לנציגם הבכיר של יהודי העולם. את חזון מדינת היהודים הציג הרצל בספריו מדינת היהודים (תרנ"ו - 1896) ו"אלט-נוי לנד" (ארץ ישנה-חדשה), שהתפרסם שנתיים לפני מותו. הרצל ביקר בארץ ישראל וכאן נפגש עם הקיסר הגרמני. הרצל נפטר חולה ותשוש בגיל 44. אלפים הגיעו להלווייתו, ורבבות בכו על מותו של "אחד מאותם יוצרי הרעיונות, המתגלים ככוכב שביט בארץ אחת, לעם אחד, בהפסקי זמן עצומים".
2012-10-23 14:13
דן דוד אלבז

בנימין זאב הרצל נולד ב-2 למאי 1860 בבודפשט. הרצל היה עיתונאי משפטן סופר מחזאי ומדינאי יהודי. את המשפט המפורסם "אם תרצו אין זו הגדה" אמר הרצל , בעקבות משפט דרייפוס החליט שליהודים חייבת להיות מדינה משלהם, בתחילה חשב הרצל על אוגנדה שבאפריקה אך אחר כך החליט שמדינת היהודים תקום פה.
2012-10-23 14:19
עדן אהרוני

בנימין זאב הרצל נולד בבודפשט, בירת הונגריה, בשנת 1860. הרצל היה משפטן, סופר, מחזאי,עיתונאי ובמסגרת תפקידו זה הוא כתב על פרשת דרייפוס. פרשה זו גרמה להרצל לחשוב מחדש על יהדותו, להכיר באנטישמיות ובקושי שיש ליהודים הגרים בקרב הגויים. בנימין זאב הרצל הגיע למסקנה שיש רק פתרון אחד לבעיה של היהודים בעולם - לקבץ את היהודים מהגלות ולהקים מדינה לעם היהודי בארץ ישראל. הרצל כתב כמה ספרים שבהם פירט את רעיונותיו: "מדינת היהודים", "אלטנוילד" . הרצל לא הסתפק רק בכתיבה אלא פעל להגשמת רעיונותיו. הוא הקים את התנועה הציונית שבה פעלו יהודים שתמכו ברעיון החזרה לציון (לישראל) וכינס את הקונגרס הציוני הראשון. הרצל לא זכה לראות את חלומו מתגשם. הוא נפטר באוסטריה בשנת 1904. לאחר הקמת המדינה הועלו עצמותיו לארץ ונקברו בהר הרצל בירושלים.
2012-10-23 14:24
טל גבצו

בנימין זאב תאודור הרצל ( 1860-1904), היה עיתונאי , משפטן ,סופר, מחזאי , מדינאי יהודי  נולד  בבודפשט. הוא פיתח את הרעיון הציונות המדינאית ומייסד הציונות , הוענק לו תואר״חוזה המדינה ״הוא רצה יהיה מדינה ליהודים והוא התעקש על זה ובזכותו קיימת המדינה שבה אנו חיים ״ארץ ישראל״. לאחר מכן , הרצל כתב ספר ששמו ״מדינת היהודים״ בספר זה הוא משרטט את חזונו למשינת יהודים יצרנית. והוא כתב עוד ספר ששמו״ אלטנוילנד״ הספר "אלטנוילנד" עוסק לא רק במשימה הלאומית, אלא גם בנפש האדם, בייסוריו ובאכזבותיו. הוא מוגדר כרומן, אם כי רומן עתידני המתאר איך תיראה ארץ-ישראל ב-1923, אם יתממש בה החלום הציוני.  במותו של הרצל ( בשנת 1904 ) הוא כתב צוואה ובה אמר שברצונו להיקבר בארץ ישראל ושיעבירו את גופתו לשם.
2012-10-23 14:25
הדס זגורי

בנימין זאב (תיאודור) הרצל (1860 - 1904), דוקטור למשפטים, מחזאי, סופר ועיתונאי,וידוע בעיקר על פי שהוא חוזה מדינת היהודים. הרצל הקים וקיים את התנועה הציונית, שהביאה אחרי כמה שנים את הקמת מדינת ישראל. הרצל היה הראשון שהעלה את צומת הלב הלאומית של בעיית היהודים והציע את הפעילות המדינית כאמצעי בלעדי למימוש הציונות. בחייו האישיים לא רווה נחת: נישואיו היו רצופי משברים, והוא סבל מבריאות רופפת. אבל בפעילותו הציבורית והציונית זכו להצלחה כבירה, ותוך זמן קצר היה לנציג הבכיר של יהודי העולם. את חזון מדינת היהודים הציג הרצל בספריו מדינת היהודים (תרנ"ו - 1896) ו"אלט-נוי לנד" (ארץ ישנה-חדשה), שהתפרסם שנתיים לפני מותו. הרצל ביקר בארץ ישראל וכאן נפגש עם הקיסר הגרמני. הרצל נפטר חולה ותשוש בגיל 44. אלפים הגיעו להלווייתו, ורבבות בכו על מותו. בנימין זאב הרצל נולד בעיר בודפסט שבהונגריה בתאריך י' באייר תר"ך - 1860 כילד שני להוריו, ז'אנט (לבית דיאמנט) ויעקב הרצל. אביו היה סוחר עשיר ובנקאי, והשם "הרצל" הוא תרגום לגרמנית של המילה לב - שהיה כנראה השם המקורי של המשפחה. פאולינה, אחותו הבכורה, הייתה מבוגרת ממנו בשנה והייתה וספיקה לו את החברה הקרובה ביותר. הרצל גדל בבית שהיה ספוג בתרבות גרמנית, ומשפחתו לא ניהלה אורח חיים יהודי, אף שבילדותו הלך הרצל מדי פעם לבית הכנסת. תחילה למד הרצל בבית ספר יסודי של הקהילה היהודית בבודפסט, אך הוריו, אחרי מות אחותו פאולינה, עקרה המשפחה לווינה שבאוסטריה. הרצל למד בפקולטה למשפטים של אוניברסיטת וינה, וכעבור שש שנים קיבל תואר דוקטור למשפטים. כבר במהלך לימודיו התעניין הרצל פחות במשפטים ויותר במוזיקה, בספרות ובתיאטרון, ואף כתב כמה מחזות (שלא זכו להצלחה). במהלך לימודיו חווה הרצל באופן אישי גילויי אנטישמיות, והודח מאגודת הסטודנטים שבה היה פעיל.
2012-10-23 14:35
בר אדרי

בנימין זאב תיאודור הרצל היה עיתונאי, משפטן, סופר, מחזאי ומדינאי יהודי, יליד בודפשט. מפתח רעיון הציונות המדינית ומייסד הציונות כתנועה לאומית-מדינית ממוסדת. בתנועה הציונית, ואחר כך בציבוריות היהודית ביישוב בארץ ישראל וברחבי העולם - בכלל זה בספרות, ביצירה ובמחקר, הוענק לו התואר "חוזה המדינה". מאז כינוס הקונגרס הציוני הראשון בשנת 1897 עד לפטירתו, הפכה התנועה הציונית לתנועה מדינית ומעשית, דינאמית ומשמעותית. רעיונותיו של הרצל מצאו הד בקרב יהדות אירופה, והגיעו לקהילות היהודים בכל העולם. תמיכת המוני היהודים ברעיונות הציונות השפיעה על התגברות גלי העלייה לארץ ישראל, והיא זו שאפשרה בסופו של דבר את הקמת מדינת ישראל.
2012-10-23 14:57
גלי סממה

נולד למשפחה יהודית אמידה בבודפשט שבקיסרות אוסטרו-הונגריה, וכשהיה בן 18 עברה המשפחה לווינה. קיבל השכלה גרמנית, ולמד משפטים באוניברסיטה של וינה. עסק גם בכתיבה והועסק כעיתונאי בעיתון האוסטרי הליברלי "נויה פראיה פרסה" (עיתונות חופשית חדשה), ומ- 1891 שימש ככתב העיתון בפריס. כמשכיל יהודי האמין שמצוקת היהודים תיפתר אם היהודים יתבוללו בעמים שבקרבם הם יושבים. אולם עקב היתקלויות בגילויי אנטישמיות באוסטריה, גרמניה וצרפת, הבין כי גם האמנציפציה אינה הפיתרון לבעיית היהודים. את רעיונותיו העלה הרצל בספרו "מדינת היהודים" ובו טען שהאנטישמיות שוררת ותמשיך לשרור בכל מקום שבו חיה קבוצה גדולה של יהודים. הבעיה של היהודים היא בעיה לאומית, וככזו היא מחייבת פתרון מדיני – מדינה ריבונית לעם היהודי. לדעת הרצל דרוש לשם כך שמנהיגי העולם יתנו ליהודים צ'רטר (זיכיון) פומבי וגלוי להתיישבות יהודים בארץ ישראל. הרצל הדגיש כי ללא הסכמת המעצמות לא ייתכן פתרון לבעיית העם היהודי. בספר אחר שכתב, "אַלטנוֹילַנד", תיאר איך תֵיראה הארץ כעבור חמישים שנה. כדי לממש את רעיונותיו ניהל הרצל פעילות דיפלומטית ענֵפה ואף הביא לדיון בקונגרס השישי שהתכנס ב-1903 את תוכנית אוגנדה. הרצל נפטר לאחר הקונגרס השישי – קונגרס אוגנדה, בשנת 1904, בגיל 44. בשנת 1949 הובא ארונו לירושלים והוא נטמן בהר
2012-10-23 15:00
אופאל דהרי

בנימין זאב תאודור הרצל, היה עיתונאי, משפטן, סופר, מחזאי ומדינאי יהודי, יליד בודפשט. מפתח רעיון הציונות המדינית ומייסד הציונות כתנועה לאומית-מדינית ממוסדת. בתנועה הציונית, ואחר כך בציבוריות היהודית ביישוב בארץ ישראל וברחבי העולם - בכלל זה בספרות, ביצירה ובמחקר, הוענק לו התואר "חוזה המדינה". אופאל דהרי
2012-10-23 15:02
אנה קיסר

כל הכבוד לתלמידים החרוצים שכבר נכנסו !!! בר אדרי, עדן, דן, טל, הדס, ליאון , חיים , דניאל . אני ממש גאה בכם, ומצפה לכניסות חדשות.
2012-10-23 15:04
אנה קיסר

חמודים, אשמח לכמה מילים בלשונכם ולא העתק , הדבק ! בבקשה , כתבו מההתרשמות שלכם מהסיור. אנה
2012-10-23 15:05
תומס ברודסקי

בנימין זאב תאודור הרצל התחתן עם אישה אשירה וחולה.
לבנימין זאב תאודור הרצל היה חזון ליצור מדינה ליהודים.
2012-10-23 15:10
אנה קיסר

יופי, גם תום , גלי ואופאל נכנסו . מקסימים !
ראשון קודם הבא אחרון

 מסמכים
 עבודות תלמידים
 לוח ארועים כיתה ח' 4
  היום  הצג תאריך: 

אפרילמאי 2024יוני
יום איום ביום גיום דיום היום ושבת
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8

 חדשות האתר
test

test text test text test text test text test text test text test text test text test text test text test text test text test text test text test text test text test text test text test text test text test text test text test text 

 
 קישורים

 התחבר למערכת


שכחת סיסמה?