יום רביעי 23 ספטמבר 2020   כניסה למערכת
 הודעות משוב
 חדשות משרד החינוך
עדכוני חירום ממטה משרד החינוך
 
שיגרה
 
טיפים לחג החנוכה מנאמני בריאות
8 ימי חג החנוכה בפתח ויחד איתם שלל של מנהגים ,החל מהדלקת נרות משפחתית וכלה באכילת סופגניות ולביבות.
התפריט החגיגי של החג מהווה ללא ספק אתגר גדול עבור רובנו בשמירה על המשקל. מזון החג המסורתי ,הסופגניות והלביבות ,מכילים שילוב עוצמתי ועשיר במיוחד של שומן שמקורו בטיגון ושל סוכרים ,בעיקר סוכר פשוט.

כיצד נוכל לשלב בחג את השמחה והאור יחד עם הבריאות ושמירה על המשקל?

"טיפ לכל יום חג"

  1. מומלץ להימנע מקניית סופגניות לפני תחילת החג, תנו להן להיות חלק מחוויית החג בלבד. החליטו מראש על כמות הסופגניות אותן אתם מעוניינים לאכול במהלך החג ונסו לעמוד בכך.
  2. העדיפו   אפייה בתנור על פני טיגון. אפייה יכולה לחסוך קרוב ל-90%  מכמות השומן ואף כ- 50% מכמות הקלוריות. ניתן לאפות הן לביבות והן סופגניות.
  3. אם בכל זאת בחרתם לטגן את הסופגניות מומלץ להשתמש בשמן קנולה איכותי.  שמנים אחרים כמו שמן חמניות, סויה תירס נוטים לחמצון. זכרו כי דווקא טיגון בשמן עמוק עדיף על פני טיגון במעט שמן ומחבת. בטיגון עמוק המזון "נאטם" מיד בתחילת התהליך ולכן פחות שמן בא במגע עם האוכל. יש לזכור כי על השמן להיות חם מספיק כדי שלא ייספג בסופגניות. אחרי שימוש אחד יש לזרוק את השמן ולא מומלץ לעשות בו שימוש חוזר.
  4. העדיפו לשלב קמח מלא בהכנת הסופגניות יחד עם קמח לבן שהוא בעל ערך גליקמי גבוה. מזון בעל ערך גליקמי גבוה גורם לעלייה חדה ברמות הסוכר בדם. לעומת זאת מזון בעל ערך גליקמי נמוך מאפשר שחרור איטי של סוכר לאורך היום
  5. גוונו והעשירו את "עולם הלביבות" שלכם-ניתן להכין לביבות לא רק מתפוחי אדמה. בטטות, קישואים, גזר ושאר הירקות יכולים לשמש אתכם בהכנת לביבות מיוחדות, טעימות, ובעלות הרכב תזונתי משודרג.
  6. נצלו את ערבי החג להדלקת נרות וארוחה משפחתית-קיום ארוחות משפחתיות כמנהג קבוע, תורמת רבות ליצירה ולמיסוד לכידות משפחתית וכן לתקשורת טובה ורגישה בין בני המשפחה.
  7. הקפידו להכין לצד כל מטעמי החג גם מנת ירקות (סלט ירקות/ירקות מבושלים)-אפשר תמיד לציין את חג החנוכה כחג בו נצחו החשמונאים את היוונים ולייצור מנהג של אכילת סלט יווני. כמו כן לשלב מנת חלבון (בשר/דגים/ביצה)ואפילו קינוח של פירות. אולי עד שתסיימו את הארוחה לא תרגישו בכלל צורך לקחת סופגנייה.

מאחלים לכולכם חג חנוכה שמח, נאמני הבריאות ויעל ימין.

 
   
מאת: נאמני הבריאות ויעל ימין

 

 קישורים

 התחבר למערכת


שכחת סיסמה?

 חדשות האתר